sábado, 28 de abril de 2018

Seminari "Identitats docents i creativitat"

Aquesta setmana hem tingut a la Facultat de Magisteri, de la Universitat de València, la III Setmana d'Activitats Complementàries.

Gràcies a les iniciatives que es desenvolupen durant la setmana l'alumnat té possibilitats alternatives a les classes tradicionals.

Volem mencionar especialment el Seminari "Identitats docents i creativitat" que es va realitzar el dilluns 23 d'abril. Organitzat per Ricard Huerta, amb més de 10 hores de conferències i tallers realitzats per membres del grup de recerca CREARI.

Es va començar amb una conferència de Ricard Huerta, titulada Impulsar la creativitat a través del treball per projectes. A continuació destaquem la conferència que va impartir María José Gómez Aguilella, amb el títol "Bloggers. El bloc educatiu com a mostra identitària de projectes innovadors", en la qual va destacar les possibilitats dels blocs dins l'àmbit educatiu i especialment dins de projectes innovadors.

Cal destacar que dins la presentació es va comentar aquest bloc, ja que representa les novetats i notícies d'un projecte d'innovació educativa. Els assistents, en la seua majoria estudiants de Magisteri dels Graus d'Infantil i Primària, van conèixer el bloc i en general el treball que es realitza amb un projecte durant diferents cursos. Així com es va comentar la possibilitat d'extrapolar les idees al seu àmbit educatiu.




A part d'aquesta conferència, hi va haver durant tot el dia altres accions interessantíssimes, com la conferència de Vicente Monleón, titulada Maestros e identidades. Una aproximación desde la cultura visual infantil (Disney, Pixar), la de Loly Arcoba amb La construcción de la identidad docente a partir de vídeoretratos del alumnado, i la conferència de Maria Vidagañ, titulada La construcció d'un projecte d'innovació educativa. Així com una conferència de Ricard Huerta amb el títol Conciliar de manera creativa la investigació i la docència.

A part d'això, van haver uns tallers impartits per Ricard Ramon i Amparo Alonso, sota el títol de Derives per crear imatges de les identitats docents, així com un taller de creativitat impartit per Vicente Alfonso, que es titulava Docentes que no confunden el mapa con el territorio.

A més, dins les activitats obligatòries adreçades a l'alumnat de l'especialitat d'artístic i humanitats, també hi havia altres conferències. A banda de la conferència de María José Gómez Aguilella sobre Bloggers, també es va realitzar la conferència de Ricardo Domínguez, titulada Tecnologia i Identitat, i altra de Jesús Hernandis titulada Anàlisi i l'interès dels docents per l'audiovisual.

Aquest seminari tan intens va concloure amb la conferència final de Ricard Huerta, titulada Participació colaborativa de l'alumnat en la investigación educativa. En general es va tractar d'una jornada molt completa, en la qual el grup de recerca CREARI va mostrar algunes de les temàtiques que es treballen.





No hay comentarios:

Publicar un comentario